LYSA identiteit

LYSA identiteit
Voor ‘klassieke’ uitgeverij LYSA Publishers werd een heldere visuele identiteit ontwikkeld die verfijning en consistentie combineert. Twee omslagreeksen vormen het hart van hun aanbod. LYNX brengt voornamelijk Latijnse teksten met hun vertaling in luxe-uitgaven met stofwikkel, harde kaft met foliedruk, schutbladen en kapitaalbandje. Colibri verzamelt hedendaagse artikels. Beide reeksen gebruiken exclusief de klassieke en elegante letterfamilie Arno Pro, die op vraag van de klant in alle toepassingen doorgetrokken werd.
Naast de omslagen werd ook de huisstijl ontworpen, inclusief logo, bladwijzer en visitekaartjes. Het logo-embleem verwijst naar de fleur de lys – een heraldisch teken dat zowel de Latijnse naam van de Gentse Leie als een typografisch ornament oproept.
Tot slot wordt het aanbod gepresenteerd in een overzichtelijke digitale catalogus.
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
LYSA identiteit
oko-jaarverslag-verbinding
kleingelukske
zigzaghr
tell-me-im-pretty-so-i-can-sleep-at-night
oko-jaarverslag-corona
demain-les-oiseaux-chanteront
oude-werken-jonge-schrijvers
oko-memorandum
oko-jaarverslag-verkiezingen
elton-john-farewell-yellow-brick-road
sectorpas
leek
lysa-identiteit
samen-onderweg
position-papers
bevrijdingslaan-xl
bij-de-vieze-gasten
het-healthy-habits-kookboek
geslacht-bij-vande-walle
30-jaar-oko